۱۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۲۸

سردار جمیری:

تلاش برای تکریم مساجد تکلیف همگانی است

تلاش برای تکریم مساجد تکلیف همگانی است

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: تلاش برای تکریم مساجد تکلیف همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فتح‌الله جمیری بعدازظهر دوشنبه در دومین نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت روز بسیج مساجد و محلات در بوشهر اظهار داشت: تلاش برای تکریم مساجد تکلیف همگانی است که همه باید سعی کنیم به خوبی به این وظیفه عمل کنیم.

وی با اشاره به به نقش محوری مساجد در جهان اسلام و لزوم توجه هر چه بیشتر به نقش مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی، اضافه کرد: 30 مرداد که مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونسیت‌هاست به پیشنهاد جمهوری اسلامی و با تصویب سازمان کنفرانس اسلامی این روز به عنوان روز جهانی مساجد نامیده شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر افزود: این نام‌گذاری نقطه عطفی در تاریخ مسلمانان شد که بر اساس آن از کشورهای اسلامی خواسته شد در راستای تحکیم و توسعه ارزش‌های اسلامی در راستای تکریم مساجد تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به نقش اساسی و موثر بسیج در ترویج فرهنگ دینی، بسیج مساجد و محلات نیز برای تحکیم بهتر و بیشتر میان برنامه‌های فرهنگی در همین روز تاسیس شد که تاکنون فعالیت‌های ارزنده‌ای را به منصه ظهور رسانده است.

سردار جمیری با بیان اینکه گرامیداشت روز بسیج مساجد و محلات در واقع بزرگداشت جایگاه رفیع مسجد در جامعه اسلامی و تبیین نقش بسیج مساجد در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم تاکید کرد.

وی گفت: در این آئین ضمن تبیین نقش بسیج مساجد در جامعه اسلامی ‌باید به تبیین و تشریح جنایت‌های صهیونیسم جهانی بر علیه مسلمانان و ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر در بین دست اندرکاران مساجد و تقویت برنامه‌های آن همت گمارد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به اینکه عمده پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد استقرار داشته و به فعالیت مشغول هستند، گفت: ما موفقیت‌های چشمگیر این حضور را در اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شاهد هستیم.

سرهنگ احمد گنجور افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده این مراسم بزرگداشت، ساعت 10 صبح روز 25 مرداد ماه جاری در مصلی جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 1667375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha